چند جمله طلایی از کتاب چگونه کمال گرا نباشیم.

…همان کسی که واقعاً هستید ، باشید و همان چیزی را که احساس می کنید، بگویید….

 

… زیرا آن هایی که حواسشان به شماست به این چیزها اهمیت نمی‌دهند و آنهایی که به این چیزها اهمیت می‌دهند حواسشون به شما نیست. دکتر سیوس

 

 

…بررسی آماری پرتاب های آزاد بازیکنان بسکتبال می‌تواند ما را به فکر فرو ببرد. آنها به این نتیجه رسیدند که تیم‌های میزبان در پرتاب های آزاد و در شرایط پیچیده بازی بدتر و در تمرینات تهاجمی برگشتی بهتر عمل می کنند . بازیکنی که در تیم میزبان بازی می کند از جمعیت کشورش احساس حمایت را دریافت می‌کند، اما همچنین فشار شدیدی بر اوست که مبادا اشتباهی مرتکب شود و تیم و هواداران را ناامید کند. همین عامل باعث می‌شود که ذهنش متمرکز بر این موضوع شود و بیشتر تلاش کند و در نتیجه ذهنش از انجام پرتاب آزاد با کیفیت منحرف شود.

 

 

نمی گویم  که در زندگی خود هرگز به تایید مردم نیاز نخواهید داشت، نیاز دارید. برای مثال اینکه بخواهید و تلاش کنید که همسرتان شما را تایید کند، عاقلانه است. مشکل وقتی بالا می‌گیرد که به تایید هر آنکس که تماسی با او برقرار کرده‌اید نیاز پیدا می کنید تا حدی که افراد و به طور کلی جامعه شخصیت واقعی و ترجیحات شخصی تان را رام حرف های آبکی شان و انتظاراتشان  می کنند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *