نیاز کارکنان به احساس مهم بودن و تایید شدن توسط مدیر

کارمندان و زیردستان در هر سطحی که باشند به مهم بودن و تایید شدن نیاز دارند.  یک تایید با اشاره  یا کلام تمام آن نیرویی است که برای ارائه کار بهتر نیاز است.

مصداق این آموخته را مطالعه فرمایید: سال ها پیش همه کارکنان دانشگاه باید یک دوره حضوری آموزشی را می‌گذراندند.  من در یکی از کارگروه ها عضو بودم و در کلاس شرکت کرده بودم. در حالی که بیشتر فراگیران را نمی شناختم. بنابراین در مورد آنها فاقد ذهنیت بودم. این بدان معنی است که هیچ پیش فرضی نداشته و به صورت بیطرفانه به مسئله نگاه کردم.

استاد شروع به تدریس کرد.  اما نصف مدت کلاس فراگیران حرف زدند و نه استاد.

فراگیران پیام اصلی خود را در قالب جملات و نقطه نظرات شخصی ریخته و عرضه کردند.سه شخص بیش از دیگران وقت کلاس را تلف کردند.

نفر اول در گفتاری طولانی این مضمون را رساند که من خیلی کار کردم اما کسی متوجه نشد و انگیزه ام را از دست دادم .حالا فقط می آیم و می روم.

نفردوم از بی ارزش بودن دانش تخصصی در سازمان گلایه کرد. گویی می‌خواست سطح سواد خود را به حضار نشان بدهد و توانایی نطق  و دانش خود را با بیان جملاتی حکیمانه به رخ کشید.

نفر سوم خیلی بی سرو ته حرف زد. گویی فقط نیاز به جلب توجه و تایید حضار  داشت. فراگیران هم یک جورهایی دستش انداختند و تشویقش کردند تا حرفهایشان را از حلقوم او بیان کنند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *