آیا سمعک یک کالای پزشکی است؟

کسانی که به هر طریقی با سمعک سروکار دارند می دانند که این وسیله نمی تواند یک کالای پزشکی باشد . برای همین است که هیچ فروشگاه تجهیزات پزشکی سمعک نمی فروشد. سمعک فقط توسط کلینک های شنوایی سنجی فروخته و پشیبانی می شود.

مصرف کنندگان سمعک در طول ماه های گذشته (سال ۱۴۰۱)بحران هایی پشت سر گذاشتند زیرا تعمیرات و خرید متوقف شده بود. شنیده ها حاکی از آن بود که می خواستند این دستگاه های مینیاتوری و غیر قابل دستکاری را از نظر فروش و خدمات بعدی به تجهیزات پزشکی واگذار کنند. به همین دلیل وقفه ای چند ماهه پیش آمد و پیشنهاد کنندگان متوجه شدند که این طرح شدنی نیست.

فروشندگان و خدمت دهندگان این حوزه معتقد هستند که:

الف) جز بسیار کوچکی از سمعک دستگاهی است که پشت گوش قرار داده می شود. بخش بسیار بزرگ و با اهمیت این دستگاه خدماتی است که مشتری در طول سالها و سالها باید دریافت کند.

ب) سمعک باید از همان شهری که مشتری در آن زندگی می کند خریداری بشود. زیرا خدمات باید در دسترس باشد .

ج)سمعکی که از کشورهای دیگر خریداری می شود عملا کاربردی نخواهد داشت زیرا شرکت های تولید کننده سمعک برنامه های نرم افزاری خود را به صورت رایگان در اختیار کسی قرار نمی دهند.

د)سمعک به شدت وابسته به برنامه های به روز نرم افزاری و تنظیم های دوره ای می باشد.

ه)به دلیل اینکه هر مشتری چند ده سال ممکن است نیاز به خدمات پس از فروش داشته باشد، از سوی دیگر این کالا همیشه گران است، لازم است تصمیم گیرندگان در مورد آن جدی و کارشناسانه عمل کنند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *