دستورات مدیر

اگر مدیر شما به شما دستوری بدهد و شما بدانید که اجرای این دستور خسارت سنگینی به سازمان وارد میکند، چه اقدامی می کنید؟
پاسخ:
* اجرای دستورات مدیر ارشد یکی از ارکان مهم روابط و ساختار سازمانی است. اگر قرار باشد کارمند شخصاً تصمیم بگیرد که کدام کار صحیح و کدام غلط است و کدام را انجام داده و کدام را انجام ندهد،  نقش مدیر را در نظر نگرفته است.
آیا فقط کارمند به فکر سازمان است؟ و مدیر نیست؟
*اطلاعات در سازمان بر اساس سلسله مراتب سازمانی توزیع می شود. بسیاری از اطلاعات بین مدیران رد و بدل شده و به کارمند منتقل نمی‌شود. قرار هم نیست که منتقل بشود. بسیاری از این اطلاعات اسرار سازمان هستند. وقتی مدیریت تصمیم به کاری می‌گیرد و کارمند را مامور انجام آن قرار می دهد، احتمالاً جوانب را سنجیده و مسائلی در میان است که قرار نیست کارمند از آن مطلع باشد.
☆ تنها کاری که انتظار می‌رود کارمند انجام بدهد، مشاوره به مدیر و آگاه نمودن او از عواقب تصمیم و کاری است که دستور انجام آن را داده است. در موارد خاص می توان گزارش مکتوبی نوشت و در نهایت دستور مدیر را اجرا کرد.
البته قرار نیست برای هر مخالفتی با دستورات مدیر گزارش بلند و بالا تنظیم و ارائه شود و بستگی به نوع موضوع و اهمیت آن دارد.
*به طور خلاصه تمام اتفاقاتی که در یک واحد تحت سرپرستی مدیر رخ میدهد، مسئولیتش مستقیم متوجه مدیر است. اگر مدیری از عواقب تصمیم هایش بی خبر باشد، این ضعف او را می رساند.
سوال دوم:
در انجام اموراتی که به شما سپرده می شود، این سه کلمه را به ترتیب اولویت مرتب کنید:
دقت
صحت
سرعت

پاسخ:
ترتیب صحیح این کلمات بر اساس اولویت
یک)صحت
دو) دقت
سه) سرعت
*ابتدا باید از صحت و درستی کاری که انجام میدهیم مطمئن شده و سپس این کار را با دقت انجام داد و در نهایت سرعت را به آن اضافه می کنیم.
کاری که با سرعت و بدون دقت انجام پذیرد. خسارت به بار می آورد.
کاری که صحیح نباشد، هر چقدر دقیق و سریع انجام شده باشد، ارزشی ندارد.
برگرفته از سایت ارشیا دکامی

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *