جملات طلایی از کتاب استعداد نافرمانی و شکستن قوانین کار و زندگی نوشته فرانسسکا جینو

  • آگاهی نحس کاری می کند که میزان دانش دیگران را دست بالا بگیریم.حتما تا حالا پیش آمده که مکانیکی در مورد نقص فنی ماشین تان توضیحات مفصلی به شما داده و شما هم هیچ سر در نیاورده اید. اشکال از کمبود تخصص شما نیست، بلکه این امر نشان دهنده عدم موفقیت متخصص در درک چیزهایی است که احتمالا شما نمیدانید. اغلب افرادی که تخصص و تبحر بیشتری دارند در برخورد با تازه کارها نمی توانند این حقیقت را مد نظر قرار دهند که نوآموزان به اندازه آنها به دانش تخصصی دسترسی ندارند.

 

  • یک بار که سولی و خدمه اش آماده پرواز در هوای برفی مینپولیسمی شدند، یکی از باربران وارد کابین خلبان شد و گفت از موتور سمت راست روغن می چکد.سولی از او تشکر کرد. او به همراه کمک خلبان و یکی از تکنسین ها، به موتور سرکشی کرد و متوجه شد در توقف قبلی روغن زیادی داخل موتور ریخته شده است. اضافه آن سرریز شده. با اینکه مشکل خاصی وجود نداشت، اما سولی اورکتش را پوشید و برای تشکر پی باربر رفت. از او به خاطر اینکه احتمال خطر داده تشکر کرد و گفت:”تو ما را از خطر بالقوه نجات دادی. امیدوارم روزهای دیگر و در پروازهای بعدی، هر بار متوجه چیز غیر عادی شدی باز هم به خدمه اطلاع بدهی.

 

  • وقتی با مشکلی مواجه می شویم کمتر سوال می کنیم. کار می کنیم تا وظایفی که به ما محول شده به اتمام برسانیم، بدون اینکه در مورد روند کار یا اهداف کلی سوالی بپرسیم. از طرفی، مدیران به جای تجلیل از آدم های کنجکاو، آنها را دلسرد می کنند. آن ها با اینکه ارزش حس کنجکاوی را میدانند، اما رفتارشان اغلب چیز دیگری می گوید.”

 

  • اسمیت نظرات جالب دیگری هم در مورد تجربه شگفت زدگی ارائه داده، او میگوید:”وقتی شگفت زده می شویم که چیز جدید و خارق العاده ای می بینیم و حافظه مان نمی تواند از تمام ذخایرش هیچ تصویری که شباهتی به آن چیز عجیب داشته باشد، بیرون بکشد.” اسمیت می گوید شگفت زدگی با زبان بدن همراه می شود:”خیره شدن و گاهی چرخش چشم ها، وقفه در تنفس و تپش قلب.”
به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *