-
از کارمندان تازه وارد با گرمی و صمیمیت استقبال کنید تا بعدها بهتر بتوانید از تواناییهای آنها استفاده کنید.
-
نقطه نظر و قضاوت کسی را در مورد دیگری ملاک قرار ندهید و همیشه شخصاً در مورد افراد تصمیم بگیرید.
-
افراد مختلف از مدیر خود انتظار دارند که نقشهای مختلفی را برای آنها ایفا کند. نقش پدر، نقش تایید کننده، حامی، قوت قلب دهنده.
-
هم قاطعیت داشته باشید هم انعطاف پذیر باشید.
- ضرورتی ندارد همه اعضای گروه از شما خوششان بیاید ولی همه آنها باید کار کردن برای شما را دوست داشته باشند.
-
هر مشوق اثر خاص خودش را دارد. مثل تشکر و قدردانی، پول نقد، ارائه خدمات بهداشتی، مزایای جانبی اعضای خانواده.
-
اگر خبرهای ناخوشایند را به شیوه صحیح به افراد بدهید به انگیزه آنها لطمهای وارد نخواهد شد.
-
اجازه ندهید کارمندان صرفاً به خاطر انجام وظایف معمول خود از شما انتظار تشویق داشته باشند.
-
کارمندان را به سه قسمت تقسیم کنید و کل جایزه را به قسمت اول و دوم و سوم بدهید تا بتوانید به همه آنها پاداش بدهید.
-
بلندپروازی مایه پیشرفت است. همیشه افراد را به بلند پروازی تشویق کنید.
-
به محض مواجهه با افراد مشکل آفرین با آنها برخورد کنید.
-
معمولاً مشکل اصلی گیر افتادن افراد خوب در یک سیستم بد است و نه برعک
-
برای صحبت در مورد عملکرد افراد منتظر ارزیابی سالانه نباشید.
-
درباره مشکلات کاری با کارکنان صحبت کنید تا از تشدید آن جلوگیری شود.
-
معمولا مصاحبه شونده مطابق انتظار شما به سوالها پاسخ نمیدهد اگر مصاحبه شونده سعی داشت بحث را احساسی کند نسبت به این کار او بیاعتنا باشید و خونسری خود را حفظ کنید.
-
گرچه شما در وهله اول مسئول کار آنها هستید ولی در عین حال باید به فکر خود آنها هم باشید.
-
خبرهای بد و ناگوار خیلی زود پخش میشوند بنابراین هرچه سریعتر خودتان آن را اعلام کنید.
-
میز کار شما مانعی در برقراری ارتباط است از پشت میز دور شوید.
-
اگر اشتباهی رخ داد به دنبال مقصر نگردید.
-
ممکن است بیانگیزگی ناشی از فشارهای عصبی، مشکلات عاطفی یا بیماریهای جسمی باشد.
-
از کارمندانتان بخواهید که آنها نیز شما را ارزیابی کنند و از این فرصت برای بهسازی فردی خود استفاده کنید.
-
تک تک کارمندان منبع سرشاری از ایدهها و نظرات مختلف هستند.
-
نظام پرداخت ایدهآل نظامی است که در آن حقوق و دستمزد متناسب با کار فرد باشد.
-
هر فرد باید در شغل مورد علاقه خود مشغول به کار شود تا از انجام آن راضی باشد.
-
قبل از هر چیز نقش هر شغل و رابطه آن با کل کار را به دقت روشن کنید.
-
انجام هر شغل به مهارتها ویژگیها و دانش خاص و نیز آشنایی به قوانین آن شغل نیاز دارد.
-
دو عامل مهم ایجاد انگیزه در افراد متخصص کسب موفقیت و قدردانی است.
- به نظرات کارمندان در هر سطح و مقامی که هستند توجه کنید.
- هدایت و پیشبرد افراد در مسیر شغلی بخشی از کار شماست.
- کارمندان خود را تشویق و حمایت و نزد مدیر ارشد از آنها تعریف کنید.
- هرگز با انجام کاری که توانایی آن را ندارید موافقت نکنید.
- همیشه تشکر و قدردانی شفاهی را با دادن یک یادداشت تقدیر کامل کنید معمولاً یادداشتهای دستنویس اثربخشی بیشتری دارند.
- مشوقهای بدون هزینه به شرح زیر هستند: تشکر خشک و خالی به خاطر کار موفقیت آمیز، تقدیرنامههای کتبی، تجلیل از موفقیت نزد دیگران، جلسه برای تقویت روحیه.
- هرچه سطح انتظار شما از افراد بیشتر باشد کار بیشتر و بهتری انجام میدهند به شرط حمایت از آنها.
- اگر مجبور به رد پیشنهادی هستید حتماً دلیل آن را توضیح دهید و از اینکه ناگزیر به این کار شدهاید اظهار تاسف کنید.
- اگر ایده کارمند به نظرتان جالب آمد و تصمیم به اجرای آن گرفتید، اجازه دهید خود او اجرای آن را تا انتها پیگیری کند.
- اگر کوچک فکر کنید احتمالاً به نتایج کوچک میرسید.
- پاسخ منفی رو به سرعت و راحتی از افراد نپذیرید.
- نیاز یک کارمند جوان شامل موارد زیر است :حقوق پایه مکفی وقت کافی برای لذت بردن از زندگی، ترفیع منظم، قدردانی از کار خوب.
- نیازهای یک کارمند با تجربه به شرح زیر است: امنیت پست و مقام، پیشرفت منظم، پاداشهای سالیانه، مسئولیت انجام وظایف، مقام در میان اعضای گروه.
به اشتراک بگذارید
آخرین دیدگاهها