چند جمله در باره سکوت برای مدیران از منابع مختلف

بعضی مدیران سکوت کارکنان را بیشتر از صدای آنها دوست دارند. وقتی کارکنان با ما صحبت نمی کنند به این معنی است که امید و تمایل خود را برای تغییر دادن شرایط و بهبود بخشیدن به اوضاع از دست دادند.

سندروم سکوت: سکوت کارکنان یعنی اینکه کارکنان از ارائه دانش و اطلاعات خود به دیگران که می تواند برای سازمان مفید باشد چه به صورت عمدی یا غیر عمدی امتناع می ورزند.

سندروم سرباز خوب: استعاره ای است از سازمان هایی که از نظر آنها کارمند خوب کارمندی است که مطیع محض و بله قربان گوی مدیران خوب خود بوده و بدون قید و شرط دستورات و فرامین آنها را ولو در مسیر نادرست، اجرا کنند. هیچ نظر و انتقادی از فرآیند های مختلف نداشته باشند. این پدیده منجر به سکوت سازمانی می شود.

سازمان های مترقی و سر آمد کارمندانی دارند که:

فراتر از وظایف نقش های رسمی خودشان عمل می کنند.

مدام پیشنهاد می دهند.

انتقاد می کنند.

نظر می دهند.

بازخورد می دهند.

ابتکار عمل به خرج می دهند.

با مشارکت حداکثری در روند رو به رشد سازمان قدم بر می دارند.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *